08 března 2013

PS Vita - Hot or not

Už jsou to tři krásné měsíce, co jsem prožila s mou best kámoškou tady ve Skotsku - Vitou. Nadále ji považuji za výtečný kauf, ale co je dobré pro mne, nemusí být pro všechny, že? Takže doporučila bych PS Vitu dál? To záleží....




  1. Nevlastníte žádné herní zařízení -> NE
  2. Vlastníte Xbox -> Spíš NE
  3. Nevlastníte PSP, ale rádi byste hráli za pochodu -> Spíš ANO
  4. Vlastníte PS3 -> Spíš NE
  5. Vlastníte PS3 a máte zaplacenou službu PS+ -> ANO, ANO, ANO
  6. Jste Trophy Hunter? -> Hell Yeah ;-)

Jo, Vita je nadupaná mašinka, to jí nemůže nikdo odepřít. Intuitivní ovládání, šlape si to šlape, uživatelsky mi přijde velice příjemná, snadno si na ni zvyknete a Live Area je zajímavé sociální vylepšení. Její hlavní a všude omílaný problém ovšem i nadále trvá.... hry. Není jich dostatek a jsou předražené. Navíc hry, které nejvíce lákají masy, jsou na Vitě takové nemastné neslané (Assassin's Creed, Call of Duty... ugh). Ano, najdou se tu perličky jako Uncharted: Golden Abyss, Gravity Rush, Persona 4 a podobně, ale většinu dostupných her si můžete zapařit i na jiné platformě, tudíž vás to ke koupi příliš nenavnadí. Navíc Víta šíleně těží z PSP titulů, kterých je mnohonásobně víc, bohužel už bez podpory trofejí, což bych já osobně strašně uvítala. Kdyby je jen přidali do všech těch portů FFek, já bych byla šťastná bleška a má peněženka zas o trochu méně ^_^.

Zdroj
Plusko je sice výborná věc (hlavně kvůli němu jsem si Vitu pořídila), ale věčný problém s volným místem na memory kartě už mne přestává pomalu bavit, a to mám prosím 16 GB, nedovedu si představit ještě menší. Mnoho her se vyplatí pořídit spíše přes PS Store a jsme zase u toho. Kuuupte si Memory kartuuuu, čtyyyři giga za tři stovkyyy - jen Uncharted zabere cca 3,5 a všechny větší hry se pohybují mezi 1 - 4 GB. Už se nemůžu dočkat HD edice Metal Geara, co smažu tentokrát? Ale ne, na Plus házet špínu nebudu. Je to perfektní výmysl pro vlastníky PS3 a Vity a já na něj nedám dopustit ;-), ale o tom až jindy.

V poslední době to ale s Vitou vypadá nadějně. Plánované propojení s PS4 a nově oznamované hry jako Soul Sacrifice, Phantasy Star Online, Tearaway mne nenechávají chladnou. Chce to ale ještě trochu přidat. Doufá, že nás Sony ještě něčím v brzké době překvapí, protože Vita by si to zasloužila ;-).

Zdroj

 Je tedy Vita žhavým zbožím? Bohužel musím uznat, že i po roce na trhu, ne - prozatím. Jsem ráda za těch pár přátel, kteří Vitu vlastní (třeba se jednou dostaneme ke společnému hraní), všichni samozřejmě mají i PS3 a jsou předplatiteli pluska, ale neznám nikoho, kdo by si rád pořídil Vitu jen proto, že je prostě skvělá. 

I přesto jsem si k ní vytvořila krásný vztah. Denně ji chuděru musím nabíjet, protože ji pravidelně vyždímávám. Může za to taky fakt, že už nemůžu hrát přes den na PS3 a po večerech už nemám sílu čekat, až se uvolní televize a je tak pro mne lepší zalézt si do postele a na chvíli si odpočinout u Vity. Navíc je ideální pro vyplnění krátkých časových úseků (cesty dopravními prostředky, čekání na uvaření vody, čas strávený na záchodě, prostě multifunkční využití ;-) ).


A na závěr otázky do placu... netuší někdo, proč mi na domácí wifi nefunguje NEAR - tedy GPS zaměřování? Já bych tak ráda sbírala Travel Bugy, hehe :-). A vlastníte či plánujete pořízení této zavrhované mašinky?

3 komentáře:

  1. No mám taky Plusko a už jsem o ní lehce uvažoval, právě kvůli tamní lákavé nabídce titulů. Ale asi z časových důvodů nevyužiju, jsem rád, že se dostanu k PS3.

    Ad GPS... netuším, ale to by nemělo mít s WiFi nic společného, předpokládám spíš problém se signálem. Že by za to mohla betelná střecha? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pokud do práce např. řídíš a nikdy moc na nic nečekáš, tak bys to určo nestíhal. Ono to je pro mne i dobrý v tom, že to jde zapnout vážně jen na pět minut... což se o PS3 říct nedá ;-) K PS3 sedám když mám aspoň půl hoďku souvislého času. Třeba po EA dropne cena a to už by vážně stálo za zvážení :-)

      Near se bohužel připojuje přes network a wifi je k tomu potřeba. Pokaždé, když to použiji, naskočí mi hláška ve smyslu, že není možné určit mou polohu. Když jdu po krámech a je tam wifi, tak se mi sama od sebe připojí a zaktualizuje, ale doma to prostě nejde :-x a trochu mi to štve.

      Vymazat
    2. Ale asi jsem našla řešení.. snad to vyjde ;-) http://ps-vita-magazin.cz/forum/viewthread.php?thread_id=125

      Vymazat

Keep pushing that button ^_^