19 června 2013

Dojmy z hraní Open Bety Final Fantasy XIV na PS3 (víkend první)

Jupijeej ^_^. Uplynulý víkend to vypuklo. Open Beta FFXIV je konečně tu a já si tak společně s hordou dalších vyvolených (co si před půl rokem napsali o klíč :-x) mohla vyzkoušet jaké to překopané FFko vlastně je. Předem se omlouvám za kvalitu obrázků, ale jak jistě víte, PS3 neumožňuje screenshoty a kombinace foťák a AVI propojení s telkou z toho všeho dělá nicmoc pohled. Vše je navíc nějaké smrsknuté  v sobě :-x .




Čím tedy zahájíme? Ke grafice se bohužel vyjádřit nemůžu... nebylo by to fér. Na počítači vypadá hra skvostně, a co jsem viděla fotky z PS3 verze, rozhodně nevypadají zle... ne tak, jako to bohužel vypadalo u mne :-x. Z technických důvodů jsme totiž propojeni jen pomocí AVI káblu, takže jsem měla spíš cosi jako PS2 zážitek, ale dost slušný, tudíž se nemůžu dočkat, až si to pěkně zahraju doma na své bezproblémové telce :-).

-
Začněme tedy těmi ne příliš vyvedenými záležitostmi, abych mohla post zakončit kladně ;-). Nejhorší je podle mého chat, o tom ani potom. Už jen naklikat se selectem na správné okno a vykoumat jak komukoliv cokoliv napsat je natolik otravné, že budu raději herně němá, než deprimovaná, zmatená a zaseklá. Navíc jsem se v tom ani neorientovala. A po pravdě - nemám už ani chuť to víc prozkoumávat :-x.

Celkem zmatené, že?
V těsném závěsu se nachází targetování příšer/hráčů/NPC. Zase problém jen PS3 verze, ale za to dost podstatný. Cílíte totiž šipkami nahoru dolů, levo pravo (podle toho, jestli jedete mezi monstry bo hráči). Ono to asi má nějaký systém, ale mně osobně to prostě přijde strašně random. Nemám ani pocit, že bych začínala vždy na nejbližším monstru. Hodněkrát se mi tak stalo, že jsem si nevědomky dovolila na moc velkýho badasse, nebo se naopak frajersky postavila přesile... nechtěně. Pak už je to jen chaos a vy se snažíte buď vše rychle ustřílet (v mém případě) a hrdinsky zemřít, bo vzít nohy na ramena. A to jsem prosím musela řešit jen targetování mobů. Co takový chudák healer, který musí přepínat mezi monstry a hráči? Vlastní zkušenost nemám, ale z autentického vyprávění Max (;-) ) si to dovedu dost dobře představit. Frustrující. Pevně doufám, že se jim podaří najít nějaký podařenější způsob, přestože chápu, že zrovna tohle je na konzoli velký oříšek - myška je myška.

Nesouvisí s textem, prostě ukázka charakterového okna ;-)
Asi poslední věc, která mi na hře nastavené pro PS3 výrazněji vadila bylo info/chat okno obecně. Zaspammované vším možným, od halekání lidu ve snaze najít healera do party, přes info o dění kolem (sebral jste chlupy a tamten hráč v rohu mapy se dostal na level 7 :-x), po přepsané věty z questů. Já věřím, že se to tam dá někde nastavit, aby se zobrazovalo jen info, po kterém sami toužíte... ALE kdo se má kurňa hrabat selectem v takových věcech? Uznávám, že toto je částečně můj problém, ale já už pak opravdu neměla chuť hledat, kde by se to dalo oním selectem udělat. Jednodušší řešení bylo prostě to okýnko ignorovat :-x. Možná by neškodilo osekanější default nastavení. Nováček přeci nemusí vědět vše, co se kde šustne O_o Aspoň myslím.

Obchod... nic převratného ;-)
Už jen taková mini vada na kráse. Boje mi přišly trochu statické. V podstatě mačkáte skilly a čekáte, až vyprší delay. Je možné, že je to jen mnou zvoleným classem (hunter), nebo by to taky mohlo býti tím, že jsem teprve v začátcích a monstra jsou víceméně snadno porazitelná. Tak či tak moje hunterka při bojích moc kalorií nespálila, tak ji nebudu moc krmit :-x.


+
A aby to neznělo příliš jednostranně, ráda bych vyzdvihla i několik věcí, které se mi na hře naopak moc zamlouvaly. Jako top bych označila ovládání, respektive šalamounský způsob, jakým pořešili nízký počet tlačítek pro nespočet skillů, úkonů a meníček. Vychytávka přes R2, L2 je opravdu kouzelná. Těžko se mi to popisuje, to člověk prostě musí vidět, nebo si zkusit. Zjednodušeně - cílení přes šipky, skákání, mapa, potvrzování apod. přes symboly. Skilly, emotikony a mnoho dalšího si poté můžete nastavit pod ta samá tlačítka v kombinaci s R2/L2. Takto nastavené skilly jsou funkčí pouze tehdy, držíte-li příslušný trigger button. A je to vážně paráda. Intuitivní a snadno zvládnutelné. Pro mne osobně to překonává i klávesnici ;-). Jen v tom psaní ji nenahradíte :-x.

Pipira, nechte si chutnat ^_^
Co je nutno vyzdvihnout, je hudba. Prostě nádhera. Fanoušci série musí být nadšeni. Já tedy jsem. Dokážete dokonce rozpoznat známé motivy, a to opravdu potěší ucho i ducho :-). Nobuo Uematsu je prostě kolík a umí to (samozřejmě se na hudbě podílela i řada dalších, ale Nobuo je Nobuo ;-) ). Však si poslechněte sami.



 Dále se mi líbilo vyprávění příběhu. Na začátku zajímavá videosekvence a zasvěcení do děje, následné questy, které mají hlavu a patu, vše mi přišlo takové nenucené. Pokud jsem to dobře pochopila, jsou hlavní story questy a pak mnoho dalších postranních. Hra mne nijak netlačila do jejich plnění a expit se dá i bez nich. Většina z nich mne bavila, i když uznávám, že zabíjení víc než donášková služba :-).

Mapa a náhodný event vpravo
Líbil se mi i systém náhodných eventů. Huntíte si na mapě a najednou se kousek od vás objeví hromada opic, a tak se všichni hráči z okolí seběhnou a zabíjejí opice. Trvá to jen chvíli a jedná se o příjemné oživení. Jasně, nejde se o žádnou revoluční věc, ale i tak ;-).

Za velkou výhodu považuji i to, že můžete být kýmkoliv a dělat cokoliv si umanete. Pokud se na začátku rozhodnete pro hvězdnou kariéru mezi mágy, nic vám nebrání později popadnout sekyru a kosit nepřátele ručábo :-). Chcete si zdokonalit své kulinářské dovednosti? A co takhle kutat do země? Proč ne. Stačí prostě trénovat. Pro mne perfektní, ale zároveň to může být kámen úrazu. Obávám se, že budu chtít všechno a pořádně... gulp :-x. Můj level mi zatím neumožnil bližší prozkoumání systému, ale jsem na něj velmi natěšená :-).

I v takhle děsivé kvalitě se to dá hrát a užít ;-)
Ostatní aspekty hry jsem buď neměla čas dostatečně vyzkoušet, nebo nejsou nijak zvlášť dobré či naopak špatné. Je tam vše, co bych čekala od onlinovky... a doufám, že mne hra ještě překvapí :-). Třeba logy se mému sběratelskému a kompletativnímu já moc líbily, i když jsem zatím jen honila monstra na Archer Hunting Log :-).


O víkendu by to mělo opět vypuknout. Tentokrát už toho stahování nebude tolik, alespoň doufám ;-), a já se  tak zapojím už v pátek večer. Natěšená je slabé slovo :-). Snažila jsem se toho příliš neočekávat a hra mne i díky tomu velmi mile překvapila. Vlastně mne v neděli utli v tom nejlepším :-). Tentokráte mne snad čeká více sociálně-herní interakce ;-)... tak o víkendu?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Keep pushing that button ^_^