16 března 2013

Služba PS+

Bude to již rok (ehm v červnu :-x), co Sony učinila onen podstatný krok a vytvořila ze služby PS+ něco, co za ty peníze opravdu stojí, a já se tak stala nadšenou předplatitelkou. Je to taková vylepšená krabička krásy (víte o čem je řeč? O_o) pro hráče. Předplatíte si službu, čerpáte určitých výhod, a navíc se každý měsíc můžete těšit na novou várku her, které jsou ovšem formou překvápka. Není to zadarmo, ale většině hráčů se to podle mne vyplatí. Teď si povíme proč.

Zdroj

Opomineme-li vychytávky typu ukládání savů na Cloud (velmi užitečné pro někoho, kdo už 2x o vše přišel :-x), automatické stahování aktualizací, slevy a přednostní přístup do různých betaverzí a dem, nemluvě o trialech plných verzí, jde v PS+ především o hry "zdarma", kterých se uživatelům každý měsíc dostává. Jistě že vím, že to není tak zcela zadarmo :-), ale ten nápis Free má něco do sebe ;-).

PS+ má i své odpůrce a já je zcela chápu. Digitální verze her mají své nevýhody. Nemůžete je půjčit, prodat a vlastně ani hrát, jakmile přestanete být předplatitelem. Disk vám najednou přijde zoufale malý, stahování dlouhé a to věčné dilema, co smazat, ach :-x. Když si ovšem jednou něco stáhnete, není problém si to opětovně dohledat v download listu, takže o hry nepřicházíte, i když už nejsou v nabídce. Momentálně to nevypadá, že bych s předplácením v nejbližší době přestala. Měla jsem zkušební tři měsíce a poté si v akci pořídila roční předplatné za necelou tisícovku a zatím mne nic od dalšího prodlužování neodrazuje.


Co se her týče, nečekejte zde aktuální novinky. Většinou se jedná o hry, ke kterým v brzké době vyjde pokračování či čerstvě přibylo nějaké to DLC (na něčem se přeci musí rejžovat :-x). Když jsem si zpětně prošla svůj download list a vytvořila si seznam takto získaných her, došlo mi, že každý měsíc nás zásobují minimálně jednou peckou, jedním průměrem a hromadou vycpávek, myslím tím menší tituly bez platinových trofejí, mezi kterými objevíte skvělé hry i braky :-x. Sony navíc před třemi měsíci rozšířila svou službu i na PS Vitu, a to už za zvážení opravdu stojí, bereme-li v úvahu strašné sumy za nákup krabičkových variant. Volba je jen na vás, jedna nová hra nebo desítky starších, přestože netušíte, které se na plusko dostanou.


PS+ není vhodný pro:
  • příležitostné hráče
  • hráče, kterým ke štěstí stačí nejnovější díl Call of Duty :-x
  • hráče, kteří si pořizují novinky v den vydání, anebo vlastní většinu her, o které stojí
  • hráče, kteří věčně žbrblají, že na hraní nemají čas :-)


Za posledních 10 měsíců a v přepočtu zatím asi za 800 Kč jsem tedy získala  65 her (snad jsem se nesekla a na nějakou nezapomněla :-x). Pro představu je to přibližně 12 korun za hru. Je mi jasné, že takhle se to počítat nedá, ale i tak je to zajímavá částka, ne? :-) Je jasné, že ne všechny hry jsou top, některé ani nehraji, na většinu nemám čas a pár jsem jich i měla pořízených, ale 12 Kč? Za tu hromadu zábavy, nově objevených her, na které bych bez pluska nepřišla, ukládání savů... a ehm... no... tu hromadu trofejí? (hehe, to poslední berte s nadsázkou). A rozhodně se nejedná o nechtěný odpad...
  • 27 PS3 her s platinami (mezi nimi tituly jako RDR, Borderlands, Dead Space 2, Mass Effect 3, Sleeping Dogs, LBP 2)
  • 25 menších PS3 her s trofejovou podporou (objevila jsem zde skvělé hry jako Hell Yeah: Wrath of the Dead Rabbit, Mushroom Wars, Limbo, Machinarium, Scott Pilgrim vs. the World a jiné)
  • 5 PS Vita her s platinami (a všechny jsou super ;-))
  • 8 menších PS Vita her (které mají na přenosné konzoli obrovské využití)
Pro kompletní (doufám) seznam klikněte na link uvedený o dva odstavce výše, snad se mi ho podaří zprovoznit a zveřejnit :-x.

Zdroj
Už teď se těším na dubnovou nabídku. Většinou ji odhalí tak týden, dva předem. Nutno dodat, že hry pro evropský a americký účet se mírně liší, takže je třeba sledovat, jestli se vás to opravdu týká. Zklamání, které prožije snad každý při zjištění, že si sakura tuhle hru pořídil před měsícem a ještě ji ani nezačal hrát a ona bude za týden ke stažení na plusku je, přiznejme si, velké :-)). Přináším tedy pár tipů pro vlastníky PS+, jak tomu snažit předejít.

Jaké hry nepořizovat nebo si to alespoň řádně promyslet ^_^

  • starší hry, kterým brzy přibude mladší bratříček nebo sestřička - další díl
  • na hru vychází nové DLC (rozšiřující balíček), který je všude proklamovaný 
  • hra již byla v minulosti k dispozici na americké službě PS+
  • nejedná se o zrovna velký trhák :-x (ano, pár takových tam také je :-) )
  • žánrově si dávejte pozor na akční adventury, střílečky z třetí osoby, mini puzzle hry, starší závody, občas RPG (hlavně v kombinaci s výše zmíněnými podmínkami), příznivci žánru JRPG můžou i nadále vesele nakupovat, zatím se na ně nepomyslelo, heh -_-
Nikdy jsem nepořizovala hry za plnou pálku, klidně jsem si počkala. To se tedy nevztahuje na tituly, po kterých opravdu toužím <3 (viz. sběratelka Ni no Kuni apod.). PS+ je pro mne výborná služba, kterou ráda doporučím dál už jen kvůli všemu, co jsem zde zmínila.

Kam se řadíte vy? Máte PS+, nebo to není ideální služba pro vás a z jakých důvodů?

4 komentáře:

  1. Tu hromadu trofejí s nadsázkou ti nevěřim :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám taky Plusko ve slevě, dnes přesně půl roku! Řdím se současně mezi příležitostné hráče, kteří věčně žbrblají, že na hraní nemají čas. ;-) Takže trochu bojuji s přívalem her větším, než stačím zvládat vůbec zapnout. Protože nerad rozdělávám "další práci", dokud není hotová předchozí, tak mě PS+ tímto přísunem dalších her pozitivně motivuje a už mě donutilo dohrát pár letitých restů. :-O Jestli prodloužím, uvidí se v září, asi se ale s některými položkami v download listu budu loučit velmi nerad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si vůbec nedovedu představit, takové utrpení ;-))

      Já mám bohužel přesně opačný problém.. rozhodně mne to nenutí dohánět resty. Zkouším a rozehrávám furt nové a nové hry a pak se za to proklínám. Když se pak k nějaké hře chci vrátit, zjistím, že jsem úplně zapomněla ovládání a vlastně už ani moc nevím, o co go... tak to po půl hoďce vypínám :-x. Kde jsou ty časy, kdy jsem měla pár her a hrála je stále dokola a dokola :-)

      Vymazat
    2. No já mám ty "zlaté" časy stále, nemusím mít všechno, co vidím, a tak si užívám více to, do čeho se rozhodnu pustit. Trofeje jsou pro mě peklo i ráj současně. Rád hraju hru hned od začátku v online multiplayeru, člověk dostane nářez, ale naučí se rychle všechno do takové úrovně, že pak nějaká trofej v singlu na hard je pouze zívačka přes usnutím (no, jak kdy :-)). Moje nejlepší zkušenost je se bavit hrou a trofeje neřešit. To plyne toho většinového hraní "onlajnu". Ale aby bylo jasno, žádná válka to není, jde o zábavu pro gentlemany. ;-)

      Zda pak dodělat trofeje je už podle vkusu každého soudruha. Jak jsem už psal minule, nerad vidím nedodělky, tak se snažím to dohrát - tedy dosáhnout sexy číslovky 100%. Často ale rozhodne, jak hra baví i po delším čase, protože co někteří autoři vymyslí, to bývá až opruz. Nejhorší nutit x-krát projít nějakou blbost, která není obtížná, ale zabere hodně času. Hanba vám, příště více invence pánové vývojáři!

      Tak tolik můj pohled na věc, i když trochu OT, s PS+ to tak přímo nesouvisí, ale snad neva. :-x

      Vymazat

Keep pushing that button ^_^