24 března 2013

Treasures of Montezuma Blitz


Taky jste si přišli hrát s kamenama? :-x

Příběh

Ehm, no... příběh v této hře je v zásadě o... prostě v něm žádný nehledejte. Jedná se o jednoduchou puzzle hru, při které lze strávit krásné chvíle na oné místnosti. Přestože je hra laděna do jihoamerického stylu ztracených civilizací, nic hlubšího v tom nehledejte. Proč taky? O příběh tu rozhodně nejde.


Hratelnost

Jde tu totiž především o hratelnost. Hra je tak jednoduchá a návyková, že jakmile jednou začnete, budete hrát, dokud vám nedojdou krystaly - bez nich už to prostě není taková zábava. V podstatě se jedná o klon hry Bejewel, kde je vaším úkolem pospojovat kameny alespoň po třech od stejné barvy, přičemž se využívá předního touchpadu Vity, který je pro tuto práci jako stvořený. Čím více jich propojíte, tím samozřejmě lépe. Aby to nebylo tak easy, mezi obyčejnými kameny naleznete i takové, co vám násobí skóre, radí či přidávají čas navíc. Jsou zde kameny i škodící - uzamčené, se kterými nelze pohnout. Jejich četnost se navyšováním vašeho levelu zvyšuje, tudíž vám lezou krkem ;-) . Jde vám o co nejlepší skóre, na jehož dosažení máte základní minutový čas + vteřinky, co si nasbíráte z bonusových kamenů. Rychlost této hry je  další věc, co živí vaši závislost. A ano, připadám si trapně, že tu popisuju principy tak jednoduché hry :-P.

Pokud si chvíli nevíte rady, hra se slituje a poradí vám možný tah
V závislosti na vašem dosaženém skóre dostáváte zkušenosti, levelíte a jste odměňováni krystaly, jež slouží jako herní měna. Bez nich to vlastně ani není sranda. S vyšší úrovní otvíráte nové bonusy a totemy, které můžete využít při hraní. Ne všechny jsou užitečné, ale bez některých jednoduše nemáte šanci na lepší umístění. Můžete využít maximálně 3 bonusy a 2 totemy. Nic ale nemáte zadarmo. Za použití těchto bonusů navíc si při každé hře musíte zaplatit, a to právě z naspořených krystalů. Je to nejspíš i dobře, jelikož byste jinak mohli u této návykovky strávit víc času, než by bylo zdrávo. Takto po vyčerpání vaší zásoby krystalů většinou s hraním přestanete, většinou. Omezují vás i životy, které se ovšem doplňují časem, tudíž nepředstavují takovou brzdu.


Krystaly získáváte několikery způsoby. V prvé řadě odměnou za dosažené skóre, jednou denně si můžete setřít los a občas se na vás i usměje štěstí, odměnou za dosažení vyšší úrovně, za umístění v tournamentu a nakonec nejméně běžná varianta - pomocí Vita aplikace Near.


S nejnovějším updatem je hra více přátelská vůči hráči. Maximální multiplier byl navýšen z 10 na 20, bonusový čas se přičítá okamžitě a při stírání vidíte, jak moc jste se sekli. Následuje drobná ukázka ze hry. Člověk je hned nervóznější, jakmile si to natáčí, hehe. Omlouvá mne snad i nezvyklá poloha a natočení Vity, aby bylo alespoň něco vidět ;-). A trochu  nám tu vrže podlaha, no :-x.


Hudba a grafika

Grafika je čistě funkční a o hudbě, respektive o tom jednom hudebním podkreslení nemůžu říci nic lichotivého, ale ani extra pohoršujícího. Alespoň mi to neleze na nervy a je to tématické ;-).

Životnost

Jakmile se jednou necháte pochytit jednoduchostí a návykovostí této mini hry, budete se velmi divit, jaké číslo na vás vyskočí ve statistikách. Sociální aspekt hry v podobě předhánění se v týdenním tournamentu se svými PSN přáteli může některé jedince i značně motivovat k lepším výsledkům. Věřím, že alespoň 20 hodin u toho každý dokáže strávit (než vymaxuje všechny skilly a získá většinu trofejí). Pokud ovšem máte rádi trofeje a kompletování, připravte se na 100 hodinové hraní, které je podmínkou u závěrečné trofeje. Tento nucený grind se mi samozřejmě příliš nezamlouvá, ale nevzdávám to ;-).


Plusy:
+ jednoduché, časově nenáročné a hlavně návykové
+ ideální na krátké zabavení se
+ zdarma na PSN
+ skvělá hra pro handheldy, na konzoli bych si to nejspíš ani nezapla :-x

Mínusy:
- nějakou dobu trvá, než si po spuštění opravdu zahrajete (přes všechny loadingy a připojování se k síti)
- od 70. levelu už nemáte příliš motivaci hrát
- svým způsobem je to stále na jedno a to samé dokola ;-)
- bez krystalů vás pravděpodobně nebude hraní bavit vůbec ;-)


Postřehy, dojmy a ostatní poznámky:
* trávím nějak moc času na záchodě... 21 hodin? O_o
* Ivanov, Plotnikov, Nikitinskaya... nezvyklé :-)
* nejvyšší celosvětové týdenní skóre 4 000 000 000??? Jak se tu dá, prosím pěkně, cheatovat?
* hra je spíš o štěstí než o schopnostech jedince, heh ;-)



Trofeje:
® 13 celkem: (, 3 , 1 )
® 100% obtížnost: 5/10 (kvůli grindu)
® většinu trofejí snadno získáte během hraní
® Nuclear Blast - nejobtížnější ve hře, nesnažte se o ni dříve, než budete mít bonusy na 4. levelu; Tip: Vyzbrojte se bonusy Dynamite, Lightning a Color Burst na max levelech a během hraní se snažte propojovat kameny alespoň po čtyřech, aniž byste přitom spustili bonusy. Chce to opatrnost, občas promíchat a hlavně trpělivost. Po skončení času jedné hry všechny bonusy vybuchnou a vám nezbývá než čekat a doufat, popřípadě zkusit znovu ;-). 
® Denizen - hrůzné grindování až na 100 hodin herního času, což je u 1-3 minutové hry celkem náročný požadavek :-x (vaše hodinové snažení se můžete dozvědět v Leaderboards - váš profil - More)



Celkové hodnocení:

Treasures of Montezuma Blitz je perfektní hra pro zkrácení dlouhé chvíle. Jednoduše návyková hratelnost a touha po lepším umístění v žebříčku vás bude nutit hrát dál a dál. Časem se rozhodně omrzí, ale to není problém jen této hry. A darovanému koni se na zuby koukat nemá :-P. Prostě si to stáhněte, zkuste a uvidíte -_-. Za mne 6 ocasů z 9.





Jaká je vaše běžná bonuso-totemová kombinace při hraní? U mne to jistí Lightning, Added Crystals a Color Burst ^_^





Žádné komentáře:

Okomentovat

Keep pushing that button ^_^